Chcesz zacząć zarabiać na swojej rękodzielniczej pasji? Nie wiesz, jak stworzyć markę DIY od zera, aby zwracała uwagę innych? O czym pamiętać budując markę DIY w branży rękodzielniczej?
Nie wiesz, jak stworzyć markę DIY krok po kroku? Oto 7 wskazówek dla Ciebie!
1. Przemyśl nazwę swojej marki
Większość rękodzielniczek do stworzenia nazwy swojej marki wykorzystuje imię i nazwisko + angielski dopisek handmade lub przedrostek przed imieniem i nazwiskiem. Nie zawsze jednak taki wybór nazwy pozwoli się odróżnić od konkurencji. Nie chcesz chyba być marką jedną z wielu, prawda? Oryginalna nazwa, która w pełni oddaje to, co chcesz przekazać klientkom, jest bardzo ważna. Nie wiesz, jak stworzyć nazwę? Sprawdź mój inny tekst, który podpowie Ci jak stworzyć oryginalną nazwę marki.
2. Strategia działań marketingowych krok po kroku
Masz dużo pomysłów na działania w sieci, ale nie wiesz od czego zacząć? Jak stworzyć oryginalną markę DIY, którą zapamiętają inni ludzie? Czujesz, że się gubisz z nowymi pomysłami? Nowe zdjęcia produktów handmade, a może uzupełnienie strony, a może sklep na FB lub nowy artykuł na blogu? Potrzebujesz przemyślanej strategii działań. Takie planowanie pozwoli Ci określić zadania na konkretne dni tygodnia, dzięki czemu uporządkujesz sobie wszystkie pomysły i działania w jednym miejscu.
Aby ułatwić sobie codzienność, możesz zdecydować, że np. w poniedziałki zajmujesz się reklamą swoich produktów, we wtorek wysyłasz newsletter blogowy co dwa tygodnie, a w piątki np. robisz zdjęcia swoim pracom. Taki podział pomoże Ci lepiej się zorganizować i zobaczyć, jak wiele zadań realizujesz w skali tygodnia.
3. Zadbaj o spójny wizerunek i dowiedz się, jak stworzyć markę DIY, która zapadnie w pamięć innym
Spójność to nie nuda, to sposób na zapamiętanie Twojej marki przez klientów. Zadbaj o to. Zacznij od grafik w mediach społecznościowych, aż po kolory, dobór fontów, prezentowane treści, a nawet takie drobiazgi jak przedmioty wykorzystywane w stylizacji zdjęć. Niech zdjęcia Twoich prac handmade będą zapamiętane przez klientów!
4. Zainwestuj w logo
Jeśli chcesz na poważnie zajmować się rękodziełem to koniecznie pomyśl o brandingu swojej marki. Dobrze zaprojektowane logo dopasowane do Twoich oczekiwań to podstawa sukcesu. Dzięki niemu Twoja marka nie tylko wygląda profesjonalniej i poważniej, ale jest też dużo lepiej odbierana i zapamiętywana przez klientów. Na dobrze zaprojektowanym logo nie warto oszczędzać.
5. Pisz rękodzielniczego bloga
W zależności od Twojego zakresu działań - przygotuj sobie listę tematów do pisania wartościowych tekstów z Twojej branży.
- Mogą to być np. tutoriale pokazujące jak wykonać kartki ślubne, jeśli zajmujesz się scrapbookingiem.
- Możesz opisać w jaki sposób ozdobić drewniane pudełka metodą decoupage.
- Możesz dzielić się wiedzą np. z zakresu obróbki graficznej prac lub wykonywania zdjęć i udzielać ciekawych porad innym rękodzielnikom.
6. Rób dobrej jakości zdjęcia pracom
Przyjrzyj się na chłodno zdjęciom swoich prac. Przeanalizuj detale, których najczęściej używasz do stylizacji fotografii. Może to dobra pora na zmiany? A może Twoje zdjęcia są zbyt ciemne, nieostre? Czasem wystarczy naprawdę kilka drobnych zmian w darmowych programach graficznych, aby zyskać świetne efekty. Im piękniejsze zdjęcia, tym większe zainteresowanie klientów Twoją marką. Musisz znaleźć swój własny sposób na markę DIY i na to, aby odróżniała się od konkurencji.
7. Reklamuj się i daj się zauważyć innym
Tworzysz świetne prace, ale za każdym razem, ilekroć masz okazję mówić o tym innym w sieci, czujesz, jakbyś się chwaliła? To normalne! Im mniej o sobie piszesz, tym mniejsze szanse na to, że ktoś dowie się o Twojej marce! Bądź wszędzie tam, gdzie są klienci z Twojej grupy docelowej i nie bój się mówić o tym, co masz do zaoferowania!
Masz jakieś pytania dot. tworzenia marki rękodzielniczej w sieci? Zadaj je w komentarzu! A może podzielisz się swoimi sposobami na budowanie marki artystycznej? :)