10 konkretnych wskazówek, jak skutecznie rozwijać biznes DIY

10 konkretnych wskazówek, jak skutecznie rozwijać biznes DIY

10 konkretnych wskazówek jak skutecznie rozwijać biznes DIY

Planujesz biznes DIY, ale brakuje Ci pomysłów jak go rozwinąć? Szukasz wartościowych porad, które wzniosą Twój biznes na wyższy poziom? Sprawdź, co mam dla Ciebie! 

Przeczytaj 10 wskazówek, jak rozwijać biznes DIY

Tworzenie własnych produków ręcznie robionych to nie tylko okazja do świetnej zabawy, ale również sposób na zarobienie pieniędzy i stworzenie marki DIY. Starannie wykonywane rękodzieło pozwoli Ci na pewno szybko znaleźć nabywcę, ale nie chodzi tylko o jakość Twoich produktów. Sprawdź, o czym jeszcze pamiętać, jeśli chcesz zadbać o swój biznes DIY.

1. Biznes DIY potrzebuje bloga… z własną domeną!

Blog

Blog to Twoje miejsce w sieci, gdzie pokazujesz ręcznie robione prace? Zrób wszystko, aby tworzyć pod własną domeną. Dlaczego to takie ważne?

Jeśli masz bloga na blogspocie to automatycznie zgadzasz się na to, aby właścicielem Twoich prac i treści było Google. Blog na własnej domenie prowadzony np. pod nazwą Twojej marki, firmy lub imieniem i nazwiskiem to doskonały sposób na zadbanie o lepszy wizerunek. Nie muszę chyba wspominać, że taki wybór wiążę się też z tym, jak postrzegają Cię inni. No i pozostajesz właścicielką swoich treści i zdjęć, a nie Google!

2. Dbaj o spójność wizerunku w social mediach

Brakuje Ci pomysłów na działania? Nie wiesz, jak zadbać o spójność wizerunkową w mediach społecznościowych? Podstawą są regularnie prowadzone i przemyślane działania wedle wcześniej opracowanej strategii. Stwórz proste grafiki z logo swojego biznesu, aby Twoi klienci je kojarzyli. Im regularne publikacje, tym wzrośnie świadomość klientów o Twojej marce.

3. Przygotuj strategię biznesową

Nie wiesz co publikować i w jakie dni? Na co zwrócić uwagę? Co lubią Twoi odbiorcy? Gubisz się i masz wrażenie, że błądzisz po omacku? To znak, że potrzebna Ci dobrze zaprojektowana strategia! Dzięki niej Twój biznes DIY będzie poukładany, a Ty spokojnie zajmiesz się promocją swoich produktów rękodzielniczych! Strategia to konkretnie spisany plan zadań do wykonania i celów do osiągnięcia. Zastanów się, jakie cele ma spełniać Twój biznes DIY i nie bój się o nie zawalczyć!

4. Zadbaj o lepszej jakości zdjęcia i wznieś biznes DIY na lepszy poziom

Photo

Chcesz, aby Twoje produkty wyróżniały się od innych? Aby przyciągały wzrok, były rozpoznawalne i aby ludzie na nie czekali? Zadbaj o odpowiednią stylizację zdjęć i ich jakość. Nic tak nie psuje decyzji zakupowej jak rozpikselowane zdjęcie czy wykonany niedbale kadr!

Możesz wykorzystać:

  • np. papiery do scrapbookingu,
  • koronki,
  • specjalne tła fotograficzne,
  • a nawet biały stół i kilka drobnych przedmiotów, które pomogą Ci stworzyć genialne efekty zdjęciowe!

5. Nie bój się współpracować

Konsekwentnie działasz, ale brakuje Ci klientów? Spróbuj zwiększyć zasięg organiczny. Jak?

  • Napisz do blogerów z Twojej branży i zaproponuj im współpracę barterową.
  • Załóż grupę marki na Facebooku ze swoimi produktami, aby mieć bardziej bezpośredni kontakt z odbiorcami i jednocześnie inspirować innych do kreatywności.
  • Zrób konkurs dla fanów Twojej marki, w którym do wygrania będą Twoje produkty w zamian np. za udzielenie ważnych odpowiedzi, które podpowiedzą Ci dalsze działania marketingowe.

6. Reklamuj się!

Bez reklamy, Twój biznes nie istnieje, a klienci nie dowiedzą się o Tobie. Gdzie się promować i szukać klientów? Spróbować szcżęścia możesz w grupach rękodzielniczych i tematycznych. Pamiętaj też o stworzeniu własnego sklepu internetowego z produktami np. na WordPressie za pomocą wtyczki WooCommerce.

7. Konsekwentnie buduj markę

Za popularnym pojęciem “budowanie marki” nie kryją się tylko dobrej jakości zdjęcia, ale też fascynujące, emocjonalne opowieści. Aby produkty rękodzielnicze sprzedawały się i wzbudzały zainteresowanie – muszą się wyróżniać. Dobrze wykonana fotografia

8. Dbaj o wizerunek

Spójność graficzna w mediach społecznościowych, kontakt z klientem, a jednocześnie dbałość o jakość publikowancyh materiałów to tylko kilka sposobów na to w jaki sposób możesz dbać o wizerunek swojej marki.

9. Ustal zasady współpracy

Nie tworzysz w weekendy? A może nie lubisz prosić się o pieniądze w nieskończoność? Ustal dobre i konkretne zasady współpracy i opublikuj je na swojej stronie internetowej i w social mediach. Dzięki temu Twoi klienci będą wiedzieli, jak z Tobą współpracować, a czego nie akceptujesz. W takich zasadach warto określić np. godziny pracy, godziny odbioru telefonów, terminy płatności zamówień.

10. Nie porównuj się

To podstawowa zasada każdego biznesu. Nie porównuj się do innych artystów. Możesz oczywiście inspirować się czyjąś twórczością, ale rób swoje i pamiętaj o tym, że każdy kiedyś zaczynał od podstaw. Nie warto porównywać się z kimś, kto ma większe doświadczenie, większy asortyment w sklepie internetowym czy wydaje więcej pieniędzy na reklamę w sieci.

Rób swoje konsekwentnie, a zobaczysz, że Twój biznes DIY zyska klientów.

 

2 komentarze

  1. Sylwia pisze:

    Zbiór dobrych rad 🙂 Postaram się zastosować je w swoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *